POSLOVNI NAJEM
Podjetja so v današnjem času pod velikim pritiskom zaradi inovacij, ter potrebe da ostanejo konkurenčna. Da bi podjetja lahko zadovoljila tem potrebam, se v vedno večjem številu odločajo za najem najnovejše in najboljše IT opreme, večopravilnih aparatov, tiskalnikov, projektorjev in ostale opreme.
KAKŠNE PREDNOSTI VAM PONUJA POSLOVNI NAJEM?
Če se odločite za nakup večopravilnega aparata, tiskalnika, projektorja, IT opreme, ima le ta amortizacijsko dobo 5 let. Poslovni najem vam omogoča, da ohranite vaše najete aparate vedno konkurenčne in najnovejše.
Najete aparate lahko po končani dobi najema preprosto vrnete, ter se odločite za najem najnovejše opreme. Na ta način ima podjetje vedno najnovejše aparate, kateri mu omogočajo delo z novimi tehnologijami. To pa omogoča prilagodljivost in ohranjanje konkurenčnosti podjetja na trgu.
Pri poslovnem najemu razen mesečnih stroškov najema (mesečne anuitete) ni nobenih drugih stroškov. Slednje kapitalsko strukturo v bilanci ne slabi, temveč jo ohranja. Vhodni davek na dodano vrednost (DDV) se ne financira vnaprej, temveč se obračunava na mesečni ravni.
Pri poslovnem najemu ni knjiženja v sredstvih kot tudi ne strani obveznosti. Amortizacija se knjiži pri najemodajalcu, zato nimate stroškov amortizacije. Če se podjetje odloči za poslovni najem:
- Ohranja razmeroma visoko likvidnost.
- Bonitetna ocena se vam ne zmanjšuje.
- Obdobje najema od 12-60 mesecev.
- Brez pologa.
- Brez stroškov odobritve do vrednosti 5.000 EUR neto.
- Fiksni obrok najema.
- Odobritev v dveh urah do zneska 25.000 EUR.
Razlika med finančnim in operativnim oziroma poslovnim najemom
Finančni lizing (ne delamo!)
- Lahko enačimo s kreditom
- Običajno se zahteva polog (10-30% neto nabavne vrednosti )
- Plačilo DDV-ja v celoti vnaprej
- Spodnja meja je določen
- Gre za osnovno sredstvo, za katerega se plačuje amortizacija
- Zmanjšanje kreditne sposobnosti podjetja
- Prikaz obveznosti v prilogi k finančnemu izkazu
Operativni oziroma poslovni najem (GRENKE)
- gre za izključno najem,
- brez pologa+
- brez DDV-ja vnaprej
- mesečni strošek je fiksen
- mesečni vstopni DDV
- mi osnovnega sredstva
- ni amortizacije
ALI JE NAJEM APRATA DOBRA POSLOVNA ODLOČITEV?
Lastništvo biro tehničnih aparatov podjetju prinaša tveganje zaradi hitrega tehnološkega zastaranja.
Zaradi nenehnega razvoja tehnologije je življenjska doba aparatov čedalje krajša. Vrednost biro tehničnih aparatov po 3 letih pade tudi pod 10 % nabavne vrednosti. Aparat lahko zaradi tehnologije v kratkem času izgubi več vrednosti, kot pa ga dejansko izkoristimo v tem času. V razvitih državah v Evropi in širše, se zaradi tega dejstva vedno več podjetij in ustanov odloča za najem in ne nakup.
Želite znižati stroške in povečati učinkovitost?
RAZLIKA MED NAKUPOM IN NAJEMOM BIROOPREME
Podjetje likvidnostno najbolj izčrpajo gotovinski nakupi. Ali se gotovinski nakup za podjetje izplača, naj presodi vodstvo glede na poslovanje in razmere v podjetju. Ob velikih likvidnostnih rezervah podjetja je gotovinski nakup mogoče smiseln, saj se s tem podjetje izogne stroškom obresti, ki bi jih imelo pri nakupu na finančni lizing ali posojilo. Poleg tega pa mora podjetje upoštevati še stroške rednega vzdrževanja opreme (redna servisna popravila, potrošni material, rezervni deli…). Pri finančnem lizingu gre za manjšo likvidnostno obremenitev podjetja.
Obremenitev podjetja je tako: Nakup aparata + vzdrževanje po izpisu A4 ali na klic
Za bolj optimalno in predvidljivo likvidnostno obremenitev podjetja se tako izkaže poslovni najem oziroma operativni lizing . Začetni polog ali delna najemnina lahko znaša samo 10 odstotkov vrednosti predmeta lizinga, ali je sploh ni. Poleg tega lizingojemalec natančno ve, koliko ga bo oprema vsak mesec stala. Opozoriti pa moram na omejitev, in sicer so v najemnini vračunani samo redni stroški po servisnem načrtu proizvajalca opreme. Poleg rednega mesečnega obroka tu lizingojemalec plačuje tudi fiksen strošek na natisnjeno stran.
Obremenitev podjetja je tako: Vzdrževanje po izpisu A4
KOMU JE NAMENJE POSLOVNI NAJEM
Storitev je namenjena vsem oblikam pravnih oseb s sedežem v Republiki Sloveniji:
- samostojnim podjetnikom,
- d.o.o., d.d., k.d., d.n.o.,
- zasebnim in javnim zavodom, univerzam, bolnicam, šolam in vsem ostalim javnim ustanovam